O kampanji Hrana Gurmana

Kampanja HRANA GURMANA osmišljena je da priču o domaćoj i zdravoj hrani na svakom stolu obogati i djelom, čije će pozitivne učinke osjetiti svi akteri u lancu koji se proteže od farme do trpeze tj. od proizvođača hrane preko prodavaca do potrošača.

 

Kampanju je 1. jula 2020. godine pokrenuo Sweden/USAID FARMA II projekat u cilju pružanja podrške malim biznisima i promocije njihovih proizvoda, kako bi se ublažile neželjene posljedice pandemije COVID-19. Ipak, pandemija i njeni učinci su tek jedan aspekt šireg napora na jačanju percepcije važnosti kupovine domaće hrane lokalnog porijekla, jer taj čin ima okrepljujuće i ozdravljujuće efekte na cjelokupnu ekonomiju zemlje, da ne govorimo o lokalnim zajednicama.

Kampanja podržava male proizvođače i prerađivače iz sektora voća i povrća, mlijeka i mliječnih proizvoda, peradarstva, meda, ljekovitog i aromatičnog bilja, šumskog voća i gljiva, i prirodne kozmetike.


Kako bi naglasili inkluzivni karakter kampanje, u priču o Hrani Gurmana jednako važnu ulogu smo dali i biznisima čijim trudom proizvodi vrijednih farmera na kraju i stižu do stolova – delikatesnim radnjama, trgovinama i restoranima. Kao i proizvođače, i njih smo ucrtali u našu virtualnu mapu sa lokacijama na kojim domaću visokokvalitetnu hranu možete kupiti direktno od proizvođača ili je uzeti sa polica specijaliziranih radnji.

 

Tu su i restorani, kao predstavnici ugostiteljskog sektora koji je, poradi specifičnosti pandemije i pratećih higijenskih mjera, pretrpio snažan udarac. Jedini preduvjet je bio da oni u svojoj ponudi imaju proizvode iz BiH, jer upravo u njihovoj svjesnoj potrošnji leži nada u što brži oporavak bh. prehrambenog sektora.


Nakon prve faze Hrane Gurmana 74 odsto malih preduzeća koja su sudjelovala u analizi utjecaja kampanje izjavilo je da su zadovoljni kvalitetom kampanje i sadržajem njenih promotivnih objava, dok je više od 50 odsto njih reklo da im je u prosjeku prodaja u razdoblju od jula do septembra porasla za 11,5 posto, u odnosu na period april-maj 2020.

 

Čak 84 odsto ispitanika reklo je da kampanju treba nastaviti, što se i desilo. Druga faza kampanje Hrana Gurmana počela je 1. decembra 2020., tik pred prazničnu sezonu kako bi još jednom skrenula pažnju potrošača u BiH na lokalne delicije i male biznise koji ih proizvode.

Pored 146 uključenih proizvođača, trgovina i restorana, druga faza kampanje je uključila još 50 novih proizvođača i 13 restorana čime će broj promovisanih malih biznisa premašiti 200.


Jačanjem svake karike u lokalnom prehrambenom lancu doći ćemo do sistema koji će biti otporan na sve vanjske udare, uz uravnoteženu ekonomiju i bazu kupaca koji u svakom trenutku mogu doći do vrhunske, zdrave i autohtone hrane. Važan akter kampanje jeste i vi, kao čitači ovih redova, jer hrana je nevidljiva nit koja povezuje sve i tvori pletivo svake pozitivne priče o kulturi, zajedništvu i kolektivnom blagostanju.

Top